Вітаю Вас Гість!
Четвер, 20.02.2020, 08:58
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Радіо онлайн

Міні чат

Опитування

В школі особа вважається невинною, доки не доведена її провина.
Всего ответов: 26

Лічильник

Пошук

ПОГОДА

Погода в Черновцах

Календар

«  Лютий 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829

Протидія булінгу

Заходи

Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30

щодо запобігання та протидії булінгу

серед учасників освітнього процесу на 2019/2020 н.р.

 

Назва заходу

Дата виконання

Відповідальний

1.

Внести в план роботи школи вивчення питання активізації роботи з батьками, стан профілактичної та індивідуальної роботи з дітьми, які потребують особливої педагогічної уваги. Періодично заслуховувати ці питання на нарадах при директорові.

Щоквартально

Сальніков В.І.

2.

Провести круглий стіл для педагогів школи на тему: «Безпечна школа. Маски булінгу»

Вересень 2019р.

Скрипник І.Д.

3.

Внести в план роботи методичного об’єднання класних керівників питання «Формування в учнів культури поведінки та спілкування, навчання розв’язування конфліктів цивілізованим шляхом»

Листопад 2019р.

Скрипник І.Д.

4.

Проведення у школі акції «16 днів проти насилля»

Листопад 2019р.

Скрипник І.Д.

Класні керівники

Савик І.В.

Джуряк Г.В.

5.

Навчальна гра «Любій малечі про серйозні речі» для учнів 1-4 класів

Грудень 2019р.

Савик І.В.

Класні керівники

6.

Здійснювати моніторинг поведінки учнів щодо проявів емоційної нестабільності з метою подальшої роботи з дітьми «групи ризику», протидії булінгу

Постійно

Савик І.В.

Класні керівники

7.

Тренінгове заняття «Протидія булінгу в дитячому середовищі»

Лютий 2020р.

Савик І.В.

8.

Перегляд відеороликів учнями 9-11 класів:

• «Нік Вуйчич про булінг у школі»,

• «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України»

• «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг»

грудень

2019 р.

Скрипник І.Д.

Савик І.В.

9.

Провести інтерактивні бесіди, години спілкування, тренінгові заняття з учнями про цінність життя особистості й сенс життя: «Я – це Я», «Що є цінного в житті молодої людини», «Феномен людини», «Мої цінності і пріоритети», «Плануємо майбутнє», «Оволодіваємо навичками толерантного спілкування», «Розвиток ресурсної сфери особистості», «Як побороти стрес і депресію», «Безпечний інтернет: правила поведінки»

Протягом навчального року

Скрипник І.Д.

Савик І.В.

Класні керівники

10.

Анкетування учнів 5-7 класів з метою вивчення рівня тривожності

Листопад-грудень

Савик І.В.

11.

Спланувати «Години психолога» з тренінговими заняттями з учнями на теми: «Навчання технікам керування емоціями, зняття м’язового й емоційного напруження»; «Навчання конструктивних поведінкових реакцій у проблемних ситуаціях (тренінг проблемно-вирішальної поведінки)»; «Розвиток позитивної самооцінки та цінності особистості», «Психологічні техніки особистісного зростання»

Протягом року

Савик І.В.

Класні керівники

12.

«Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» – загальношкільні батьківські збори з метою підвищення психологічної компетентності батьків щодо можливого негативного впливу Інтернет-ресурсів на психоемоційний стан та особливості розвитку дітей та підлітків за участю співробітників кіберполіції

листопад 2019р.

Скрипник І.Д.

Класні керівники

13.

Терміново реагувати на факти жорстокого поводження та насилля над учнями школи під час уроків та позаурочний час відповідно до алгоритму дій в даних ситуаціях

За потребою

Скрипник І.Д.

Класні керівники

14.

Проводити індивідуальну роботу з батьками щодо врахування психолого-педагогічних особливостей дітей для створення системи адекватних виховних впливів з метою покращення психологічного мікроклімату в сім’ї

Постійно

Скрипник І.Д.

Савик І.В.

Джуряк Г.В.

Класні керівники

15.

Оновлювати методичні рекомендації для вчителів, учнів та їх батьків щодо профілактики булінгу в учнівському середовищі на сайті школи

Періодично

Деркач В.О.

Савик І.В.

Джуряк Г.В.

 

 

Заступник директора з виховної роботи        І.Д.Скрипник

Алгоритм дій

адміністрації та педагогів школи

у випадку виявлення насильства в сімї

та жорстокого поводження з учнями під час навчально-виховного процесу та позаурочний час,

проявів булінгу

 

У випадках, коли Ви маєте підозри у тому, що по відношенню до дитини вчинено жорстоке поводження або є реальна загроза його вчинення (вдома з боку батьків, піклувальників, з боку однолітків, з боку інших працівників школи або інших осіб):

Варіанти дій

Варіант І: Ви можете повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію школи.

Варіант II: Ви можете самостійно письмово повідомити про цей факт співробітників служби у справах дітей Чернівецької міської ради.

Варіант III: Ви можете самостійно повідомити про виявлений факт жорстокого поводження з дітьми у ювенальну поліцію за місцем знаходження навчального закладу або проживання дитини.

У випадках, коли до Вас звернулась дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею:

Варіант І: оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до адміністрації школи.

Варіант II: оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до відділу служби у справах дітей Чернівецької міської ради.

Варіант III: оформіть звернення дитини у письмовій формі та передайте його ювенальної поліції за місцем знаходження навчального закладу або проживання дитини.

У випадках, коли Ви стали свідком жорстокого поводження з дитиною:

Якомога швидше повідомте про цей факт територіальний відділ поліції в усній чи письмовій формі. Одночасно можете повідомити адміністрацію закладу або звернутися до служби у справах дітей Чернівецької міської ради.

Яким чином відбувається документування звернення чи повідомлення, або звернення дитини:

У разі звернення або повідомлення до адміністрації закладу:

1.1. Якщо звернення (повідомлення) усне, то адміністрація закладу зобов'язана оформити це повідомлення письмово з позначкою, від кого та коли (дата) отримано повідомлення. Адміністрація закладу зобов'язана терміново (протягом однієї доби):

- видати наказ по школі про розслідування факту насилля над дитиною, затвердити наказом склад комісії та провести розслідування (якщо насилля було скоєно під час навчально-виховного процесу);

- повідомити письмово (лист-звернення) Службу у справах дітей Чернівецької міської ради та прийняти відповідні заходи (якщо насилля відбувалось вдома);

- повідомити письмово (лист-звернення) у відділ поліції та ювенальну поліцію та прийняти відповідні заходи (якщо насилля відбувалось на вулиці).

1.2. Ваше звернення має бути належним чином оформленим відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян». Зокрема стаття 5 цього Закону передбачає такі вимоги до звернення: «...У зверненні має бути зазначено прізвище; ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. ... Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати».

Закон України «Про звернення громадян» допускає й усну форму звернення. При цьому посадова особа, яка приймає усне звернення повинна вчинити ті самі дії, що й у разі письмового звернення.

Інформаційні матеріали щодо створення безпечного освітнього середовища,

формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок

у 2019/2020  н. р.

Завдання освітян робити все, аби сучасні діти  могли навчатися  без страху і насилля, отримувати ціннісні життєві навички, які відповідають світу що змінюється.

Програма «Нова українська школа» у поступі до цінностей», яка розглянута та затверджена Вченими Радами Інституту проблем виховання (протокол № 6 від 02 липня 2018 року) та Інституту модернізації змісту освіти (протокол № 7 від 26 вересня 2018 року) буде в нагоді педагогічним працівникам,  класним керівникам, вихователям, адміністрації закладів освіти, щоб усвідомити  сучасні виклики виховання та його головні засади, базові моральні цінності сучасного виховання, з обов’язковим урахуванням вікових особливостей учнів. Режим доступу : https://ipv.org.ua/prohrama-nova-ukrainska-shkola/ 

Конвенція ООН про права дитини (режим доступу https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021)  вказує на те, що кожна дитина в усьому світі має право жити, рости і бути захищеною від усіх форм насилля.

В березні 2018 р. МОН залучило всесвітньо відомого оратора Ніка Вуйчича для проведення мотиваційних зустрічей з учителями та учнями та стимулювало початок діалогу про булінг. Відеоматеріали про ці зустрічі розміщені у вільному доступі на сайті МОН, які можна використовувати в освітньому процесі з метою запобігання булінгу та формування суспільної свідомості неприйняття булінгу в міжособистісних стосунках.

На сайті МОН розміщено створений для вільного доступу банк педагогічних технологій у рубриці «Корисні посилання щодо теми антибулінгу» для використання в профілактичній роботі в закладах освіти.

Відповідно до наказу МОН від 9 січня 2019 року № 17, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2019 р. за   № 250/33221 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти» оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснюється зокрема за напрямом «освітнє середовище закладу освіти», а саме:

  • забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;
  • створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.

19 січня 2019 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII.

Насильство над дітьми можна зупинити. Головною метою у закладі освіти є навчання дітей та дорослих безпечній взаємодії у освітньому процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків та дорослих (батьків, опікунів або працівників закладів освіти).

Для побудови безпечного освітнього середовища у закладі освіти можна скористатися методичним посібником «Кодекс безпечного освітнього середовища», який передбачає навчання школярів, батьків, педагогічних працівників закладів освіти правилам безпечної поведінки особистості, формування навичок уникнення потенційних ризиків та небезпек, а також навичок подолання труднощів у власному житті.

Режим доступу:

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/protidia-bulingu/21kbos.pdf.

У Міністерстві освіти і науки України 19 червня 2019 року відбувся круглий стіл «Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації та вирішення конфліктів мирним шляхом в закладах освіти» .